2016. november 9., szerda

Tárgyalás 2.

A folytatólagos tárgyaláson a bíróság megállapítja, hogy az idézettek megjelentek.

Bíró ismerteti az elmúlt tárgyalás óta keletkezett iratokat.

Az iratismertetésre felperes:

A tegnapi napon megkaptam a 013. sorszám alatti alperesi beadványt, melyre válaszlevelet írtam és
három példányban most beadom, melyből egy példányt átadok alperesnek.

Az iratismertetésre egyéb észrevétel nincs.

Felperes:
A kereseti kérelmet fenntartom a szülői felügyeleti jog gyakorlására való feljogosításom tárgyában
és továbbra is 30.000 Ft a gyermektartásdíj iránti igényem gyermekenként. Az elmúlt tárgyalás óta
sem történt gyermektartásdíj teljesítés alperes részéről. Az igényérvényesítés kezdő időpontja is
változatlan. Annyiban módosítom a kapcsolattartás szabályozása iránti kérelmet, hogy lehetőséget
biztosítok arra, hogy a gyermekek bármikor, korlátozás nélkül mehessenek alpereshez, ami az
elmúlt hónapokban is így zajlott.

Alperes:
Fenntartom a viszontkereseti kérelmeimet. A gyermekeim osztályában is van olyan működő családi
modell, hogy a különvált szülőknél a gyerekek természetes módon közlekednek egyik, illetve másik
szülő között, és nincs vita abban, hogy mikor, melyik szülőnél tartózkodjanak. A felperes látszólag
valóban biztosította, hogy a gyerekek eljöjjenek hozzám, de ez a gyakorlatban nem valósult meg,
mert rendszeresen programjaik voltak, ezért hétvégente fél napokat, vagy hét közben két-három
órákat tudtam a gyerekekkel lenni. Egyszer fordult elő, hogy nálam aludt GY1, péntekről
szombatra virradóra, de másnap reggel már vissza kellett vinnem valami program miatt. Amikor a
GY2 nálam elesett, akkor én a nadrágját alaposan letisztítottam, de a felperes visszahozta azzal,
hogy megfelelően tisztítsam ki, és amikor tovább tisztítottam, akkor azt közölte, hogy gyári
állapotban akarja visszakapni. Érthetetlen és alaptalan kifogásai voltak. A gyermeknek a megfelelő
gluténmentes táplálkozást biztosítom. Most is van nálam lefagyasztva kenyér a fogadására. Amikor
a felperes a 2013/2014. évi B.országi tartózkodása idején nekem átadott olyan listát, hogy mik
a teendők, akkor én azokat betartottam, elmentem mindazon boltokba, amiket ő mondott, hogy hol
vegyem meg GY2 az élelmiszert. A gyermek egészséges étkeztetését teljesen jól tudom
biztosítani, az egészségét semmilyen módon nem veszélyeztetem.

Perköltség igényem nincs.

Felperes:
Alapvető, hogy az alperes nem kommunikál. Arról, hogy a gyerekek mennek-e hozzá a hétvégén, én
nem tudok semmit, mert ő a gyerekeket kérdezi meg, akik bizonytalan választ adnak. Én ha nem
tudok semmi konkrétumot, akkor szervezek programot, illetve adódik, hogy születésnapra hívják
őket. A kislánnyal szoktunk inkább vásárolni menni. Amilyen programról én tudok előre, azt
megírom az alperesnek.

Az alperes penészes, büdös, lejárt termékeket is elfogyaszt. A kislányom például ezért sem megy át
hozzá étkezni. Nincs garancia arra, hogy a felhalmozott fagyasztott ételek közül valamit nem
szolgál fel a gyerekeknek.

Augusztus 30-31 közti éjszaka aludt a fiam alperesnél és arról számolt be, hogy egy kis
zuhanykabinba húzódva kellett fürdeni. Lényeges, hogy az apjával kellett együtt fürdenie
víztakarékosság miatt. Amikor a házában éltünk, akkor a WC csap el volt zárva és a WC-t
fürdővízzel kellett leönteni. Emiatt a fiam máshol kellemetlen helyzetbe is került, mert nem húzta le
a WC-t, mert ezt szokta meg. A nadrágot illetően azt kell elmondanom, hogy a ruhákra nagyon
vigyázok én is, mert drága a ruha. Ha az alperes állandóan szemrehányást tesz, hogy mit tettünk
tönkre, akkor szerintem én tőlem is jogos elvárás volt, hogy a nadrágot hozza jó állapotba.
A fiam kétszer három napot volt az apukájával Balatonon és egyszer aludt x-on. A lányom
nem akar elmenni az alperessel. Ha van valami alkalom, például születésnap, akkor átmegy a
lányom, és egyszer elmentek a solymári búcsúba, mert egy nyakláncra kapott ígéretet. Én próbálom
neki mondani, hogy menjen az apjához, de ő nem szeretne. Ő már azért jobban rálát a dolgokra és
ismeri jobban mindkét szülőt.

Alperes:
A felperes által elmondott alkalmakon felül többször volt olyan is, hogy a gyerekekkel X
egyik végétől átbicikliztünk a másikba, közben labdáztunk, bumerángoztunk.

Nem igaz, hogy romlott élelmiszert adnék a gyerekeknek és fogyasztanék. Amikor egy fél kilós
túrón vannak penészgöbök, akkor azt leszedem, de a többi része attól még ehető. Azért sem kell egy
fél kiló kenyeret kidobni, mert az elején egy szelet penészes. A lenti hűtőben fagyasztott gyümölcs
és zöldség van, ott nincs főtt élelmiszer. Ellenben, amikor még együtt éltünk, akkor a fenti hűtőben
találtam fél citromokat megpenészedve. Az egészségre ártalmas élelmiszereket magam sem eszem
meg és a gyermekeknek sem adok. A felperes vásárolt egy vízszűrő berendezést és ezért a járulékos
nagy mennyiségű drain vizet igenis felhasználtuk. A WC-nek a csapja rossz volt, és gyakorlatilag
azt a felperes és a barátja addig erőltette, amíg tönkre is ment. A fiam akkor és úgy zuhanyozik,
ahogy és ő akar. Szereti azonban azt, ha én fogom a zuhanyt és ő forog alatta. A kommunikációról
annyit, hogy a felperes vagy szidalmaz, vagy tényeket közöl, például programokról. A
nagylányomtól kaptam egy olyan vouchert, hogy kalandparkba mehettem a gyerekekkel, de ezt is
három hónapig kellett szervezni, nehogy lejárjon az utalvány. Több időpont egyeztetéses probléma
is van.

Bírói kérdésre felperes:

Jelenleg is a xxx a gyermekeimmel. Annyi változás történt, hogy én leköltöztem az
alsó szintre, és így a gyerekeknek van közösen egy szobája. Én a szüleimmel egy háztartásban
vagyok, a rezsit ők fizetik. Én a háztartásba segítek be, és be is vásárolok. Azzal is támogatom őket,
hogy én fuvarozok, mert anyukám nem vezet. Az élelmiszert magunkra én vásárolok, én külön
főzök. A ...... van alkalmi munkám március óta. Augusztus,
szeptemberben 15 napokat dolgoztam és most be fog majd zárni a cég három hétre, utána
forgalomtól függ, hogy számítanak-e rám, korábban, mint jövő március. Augusztusban,
szeptemberben 82500 Ft-ot kerestem havonta. A Gyes és a családi pótlékkal együtt 150.000 Ft a
havi jövedelmem. Ingatlan vagyonom nincs. A gépkocsi, amit használok az édesapámé és abból van
sok költségem, hogy fuvarozom őket az iskolába, így 30-40.000 Ft az üzemanyag havonta.

Érettségiztem és felsőfokú titkár-ügyintézői végzettségem is van. A jelenlegi munkakörömben
felszolgáló vagyok.
Gazdasági társaságban nincs részesedésem.

Az alperessel közösen felvett ingatlan hitelnek vagyok a főadósa. A hitelt már 2013 augusztusában
felmondták, és 17-18 millió Ft adósság maradt fenn. Én annak a törlesztéséhez nem járulok már
hozzá.
A lányom xxx  osztályos, a fiúnk yyyy osztályos az általános iskolában. A fiam
lisztérzékeny, mindkettőjüknek kell venni szemüveget, de egyebekben átlagot meghaladó
egészségügyi kiadásuk nincs.
Arra a kérdésre, hogy mennyivel kerül többe a lisztérzékenység miatt a táplálkozása a fiamnak, azt
tudom mondani, hogy egy negyedkilós kenyér, amit meg is eszik az 550 Ft. Ezt adom uzsonnára,
vacsorára. Szereti a müzlit, ami két, három szoros áru, például a gluténmentes tészta is kétháromszoros árban van. Nem költök felelőtlenül, akcióban nagyobb mennyiséget veszek. A
gyerekek iskolájában alapítványi díjat kell fizetni, ami 55.000 Ft. Azt most a testvérem cége fizeti.
Az iskolai gyermekétkeztetés 10.000 Ft összesen, a gyermekem gluténmentes táplálékot kap.
Lovagolni járnak mindketten, ami összesen 24.000 Ft kiadással jár havonta és  rajzszakkörbe is
járnak, ami fél évre 12.000 Ft a két gyerekre.

Nem azt mondtam az alperesnek, hogy állandóan fáj a gyerek füle, csak azt, hogy bizonyos
mozgásokra. Most majd el kell mennünk az orvoshoz, akihez ő ragaszkodik. Ez egy magánorvos,
akinél 4-5000 Ft lesz a vizit. Hozzáteszem, hogy nem minden évben kell a magánorvoshoz elmenni,
de most szükség lesz rá.

Tudnak róla a gyerekek, hogy folyik ez a per, én beszéltem róla velük, és a lányom kérdezni is
szokta, hogy mi zajlik itt. Azt is elmondtam, hogy majd esetleg be kell jönniük elmondani, hogy ők
mit szeretnének. Annyit tudok röviden tömören, hogy ő mindenképpen velem szeretne lenni. A kicsi
erről magától nem beszél és én kérdezni sem szoktam. A kisfiam attól nem zárkózik el, hogy
menjen az apukájához is.

Azért ítélem úgy, hogy én alkalmasabb vagyok a szülői felügyelet gyakorlására, mert egyrészt ezt
az alperes jövedelme indokolja, az élelmiszer mizéria miatt is, harmadrészt vele éltem, és láttam,
hogy facebook előtt ül egész nap, mondván, hogy dolgozik, de pénz nem jött ebből. Az szép, hogy a
fiammal focizik az alperes, de a fiam ebből csak a jót látja, azt azonban, hogy ehhez mi tartozik
még, hogy fel kell kelni, el kell készülni, azt nem számítja ehhez, és ez az alperes életéből kimaradt.
A lányom azonban emlékszik arra, hogy milyen volt az apjával együtt élni. Ezenkívül az alperes az
egészségügyi állapota miatt sem alkalmas a gyerekek ellátására, mert állandó egészségügyi ellátásra
szorul, ahogyan azt maga írta egy beadványában.

Bírói kérdésre alperes:
A lakóhelyemül szolgáló ingatlannak tulajdonosa vagyok. 2013. július 5-én mondta fel a bank a
hitelszerződést. Én a .....  vagyok alelnök. Több facebook csoportunk van, különböző percsoportok vannak folyamatban, tizenkét ügyvéd a tanácsadó. A munkát valóban a facebookon keresztül lehet intézni. Én maximum költségtérítést kaptam, de az elnök halála óta (2015. 05. 29.) már azt sem, mert olyan rossz a helyzet.
Egyáltalán nem kapok költségtérítést. Abból van bevételem, hogy a perekben pontos számításokat kell beadni és ebben
működöm közre, mint szakértő. Alkalmi jellegű munkáim vannak, például egy ismerősnek villanyt
kell szerelni és annyiért megcsinálom, mintha egy szakember jönne ki. Matematikusként végeztem
és informatikai projektvezetéssel foglalkoztam 2008/2009-ig. A megrendelések megszűntek és
nekem nem volt közvetlen kapcsolati hálóm. A nyugdíjazásom alanyi jogon folyamatban van, de
lassan folyik az ügyintézés, remélem, hogy jövőre már kapok majd nyugdíjat.

Most már kicsit jobb a helyzet, havi 50-60.000 Ft-ból tudok megélni azzal, hogy a bíróságokon
beindultak a perek és mindegyik mögé oda kell tenni a korrekt számításokat.

Úgy tudok megélni, hogy egyrészt a kiadásokat próbálom minimalizálni, másrészt édesanyám segít
nekem azzal, hogy rendel ebédet, én átmegyek hozzá, beszélgetek vele. Bevásárolok neki,
megveszem a gyógyszereit, befizetem a csekkjeit. A rezsimet én fizetem a saját lakhatásom után,
úgy tudom a költségeimet fedezni, hogy vannak azok az alkalmi munkák, amiket mondtam, abból
adódik havi 20.000 Ft például. Ezek az alkalmi munkák, kétkezi, manuális munkák.
Nem beszéltem a gyereknek erről a perről, arról sem, hogy ők mit szeretnének, mert korainak
tartom. Szeretném őket megkímélni attól, hogy be legyenek vonva a perbe, de egy pszichológusi
meghallgatás emberibb lehet.

Nem tartok más módot elfogadhatónak, minthogy a gyerekek váltva legyenek egyikünknél,
másikunknál. Azért látom ezt az egyetlen megoldásnak, mert a személyiségük egészséges fejlődése
így biztosítható, és ezt nem csak én látom így, hanem a szakemberek is. Egészen durva
absztrakcióig az mondható, hogy egy gyereknek mindkét szülőjére szüksége van.

Az x és y 7 km,  A és B 7-8 km-re van egymástól. Húsz
nappal számolva 600 km-nyi út jön számításba. Egy tank azonban nem kerül 30-40.000 Ft-ba.
Visszafelé a gyerekek vonattal mennek, x szállnak le. Megoldható lenne az, hogy nálam
vannak egy kis időt és utána hazaviszem őket a .... útra. Ennél még jobb is volt a helyzet, mert
C  vasútállomásig vittük csak a gyerekeket, amíg együtt éltünk, és oda mentünk a
gyerekekért, akik vonattal közlekedtek. Jelenleg is általában vonattal közlekednek. Sántít szerintem
a 150.000 Ft összjövedelme a felperesnek. Pl. a birtokvédelmi szabad bejárása miatt eladott egy
sarokgarnitúrát 12500 Ft-ért. Elvisz olyan dolgokat, amiről azt állítja, hogy az az ő beruházás. Így
például kávés készlet, evőeszköz készlet, hagyatékból könyveket, játékokat elad. Egy távoli rokon
hagyatékából származtak a könyvek és játékok. A felperes napi szükségleti tárgyakat elvisz az
otthonomból, ezzel is gátolva azt, hogy a gyermeket el tudjam látni megfelelően, ha nálam vannak.
Magam lepődtem meg a Balatonon, hogy GY2 nagyon keveset eszik, egy 25 dekás kenyeret egy
hét alatt, de legalábbis 3 nap alatt fogyaszt el. Elvesztették azt a papírt, amit iskolai szemvizsgálaton
adtak GY1 azzal, hogy szemüveget kell neki csináltatni. C bementek egy felmérésre,
ahol 5000 Ft-ért adják ki az eredményt, kivéve ha náluk csináltatják. A felperes jelezte, hogy 40-
50.000 Ft lenne egy ilyen szemüveg. Én mondtam, hogy elvinném a V Kórházba egy
szakorvoshoz, mire a felperes mondta, hogy ha vállalom a költségeket, akkor tegyem, ezt azonban
az ő közreműködése nélkül nem tudom megvalósítani, mert a gyerekkel nem tudok időpontot
egyeztetni. GY2 szemüveg kérdéséről most hallottam először. Akciósan egy jó szemüveget 18-
20.000 Ft-ért is be lehet szerezni, csak időt kell rá szánni.

Húsvétig voltak prosztata problémáim, de akkor megműtöttek és azóta teljesen egészséges vagyok.
Kalandparkban is végig mentem az extrém pályán is, nincs semmi problémám.
Gazdasági társaságban nincs részesedésem, mert három évvel ezelőtt csődbe ment a Bt.-m. Az
ingatlant terhelő jelzáloghitel tartozásom áll fenn, amire behajtás még nem indult.
A barátnőm gépkocsiját használom, akivel nem élek együtt. Havi 10-12.000 Ft-ot költök
üzemanyagra. BKV bérletem nincs.

Bírói kérdésre felperes:
Barátnők, ismerősök tudják azt tanúsítani, hogy a gyermekek nevelése, gondozása nálam
kedvezőbben történne. Ők jártak hozzánk rendszeresen.

Bírói kérdésre alperes:

Senkit nem kívánok belerángatni ebbe az ügybe. A nagyobb gyerekeim, akik beleláttak az
életünkbe, illetve a kicsikkel próbálják a kapcsolatot tartani.
A felperes által megjelölt személyekkel 2014 szilvesztere óta nincs kapcsolatunk. Releváns
véleményük ezeknek az embereknek nincs. A felperes szüleinek az a szemlélete, hogy én csak
gyerekcsinálásra vagyok jó. Amikor a felperes apjával beszélgettem, nem ilyesmiről, az elmúlt
tárgyalás óta, csak az érdekelte, hogy én hajlandó lennék-e gyerektartást fizetni.
A bíróság a mai tárgyalást elhalasztja, új határnapul ....

A bíróság felhívja a felperest, hogy 15 nap alatt jelentse be a megidézni indítványozott tanúk nevét,
címét, a szülői felügyeleti jog teljes körű gyakorlására vonatkozó kereseti kérelme alapjául szolgáló
tények bizonyítására.

Alperes:
Én arról most nem nyilatkoznék, hogy tanúként kérek-e valakit kihallgatni. Nekem először meg kell
beszélnem azokkal a személyekkel.

A bíróság pedagógiai véleményt kér a felek gyermekeiről a gyermekek iskoláitól.

Alperest, hogy 15 nap alatt, három példányban mellőzés terhével észrevételezheti a 2016. október
13. napján kelt felperesi beadványban foglaltakat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése