2016. november 2., szerda

Az Apa válasza a kérelemre - 1.rész

Rettentő hosszú, az "igazságtartalmára" most nem fogok kitérni, a következő bejegyzésben úgyis ott lesz a válasz.

"A Felperes tényállításait vitatom.
lgyekszem tematikusan végigmenni, és legjobb tudomásom/tudásom szerint reagálni azokra.
Apa adatai:
o Foglalkozása: Informatikai projektvezető, tanácsadó
o Munkahelye: résztulajdoni Betéti Társaságban annak megszűnéséig, majd 2014.
március elejétől szeptember végéig alkalmazottként a ....  Kft.-nél,
o Egyéb jövedelmek: alkalmi szakértői, és szolgáltatási tevékenység.
A fentiekrőI az Anya is tudott (a saját Betéti Társaságomban 2003 elejétől 2007 Őszéig
alkalmazott is volt), de miután sosem volt klasszikus értelemben közös háztartásunk,
mindenki a saját jövedelmével gazdálkodott, én nem láthattam bele a pénzügyeibe. Amikor
kellett és tudtam kisegítettem (pl. nagyobb összegű külföldi vásárlások alkalmával kinti
bankkártyás fizetésekkel, ami természetes volt).
Élettársi kapcsolatra vonatkozó adatok:
2001 szeptember 1-én találkoztunk első alkalommal. Akkor üzlettárs volt .......... ezért a téli időszakban nálam egyszerűbb volt laknia, a szüleinél. Közben kapcsolatunk elmélyült.
Az élettársi kapcsolat kezdetét én 2002 őszére tenném.
Annak ellenére, hogy közben Gyerekünk 1. megszületett 2003-ban, 2006-ban egy nagyon
komolynak induló kapcsolata volt (én vittem el feloldódásként egy értelmiségi partira), majd
2007-ben a másik oldali feleség beavatkozása szakított meg egy flörtöt" volt osztálytársával.
Mindkettő rendkívül megviselte az egészségemet, amelyek miatt többhetes
betegállományokba, kardiológiai kivizsgálásra kényszerültem.
Majd legjobb barátnőjének (aki a 2006-os légyottjainál falazott) válása alatt a ferjet
pártfogolta, amelyről később azt hallottam, hogy ,,a  B. nem is értette, hogy mit akar tőle az "A".
2011 novemberében tartós szandékkal kiköltözött B.országba, a jobb megélhetés
reményében.
Természetesen fel sem merült benne, hogy amíg nem stabilizálődik ahelyzete, addig a
gyerekek maradjanak itthon.
A teljes csomagolást lista alapján én végeztem  az Anya
vállalkozásanak kisbuszával X és Y vitte ki a szükséges holmikat, berendezéseket.
A kapcsolat vége 2012 késő ősze. Levelekben nyilatkozta, hogy részéről befejezte az
együttélést, és ennek megfelelően viselkedett. A karácsonyt már nem akarta ....ban
tölteni, amihez én ragaszkodtam a gyerekek miatt.
Közös kiskorú gyerekekre vonatkozó adatok:
Mindkét gyerekünk alapítványi iskolába jár mert az Anya 2010-ben az akkori barátnőjével, a
térségben ezt találta a legjobbnak.Ez csak részben igaz, mert pedagógusi belső vélemény
szerint, már akkor is módszertanban is sok hasonló iskola volt.

20ll őszétől GY1 magántanuló volt (évközben kapott anyagokat intemeten keresztül, de csak nyáron vízsgázott 10-12 alkalommal történő konzultáció keretében a tanáránál, amelyre nagyrészt én vittem át ....ra, hiszen az Anya még kint dolgozott B.országban. Ez mind 2012, mind 2013 nyarán így történt. 201 1 novembertől 2013 októberig (gyakorlatilag két éven keresztül) a gyerekek nem voltak közösségben. Majd 2013 őszén a helyi  szabályok szerint GY1-et ötödik osztályba (holott itthon csak negyedikbe ment volna), GY2-öt pedig első osztályba (még az ővoda utolsó iskola előkészítőjébe kellett volna járnia) iskolázták be. Emiatt 2014 tavaszán úgy döntöttünk, hogy még legalább egy évet a nyelv, és egyebek miatt kint kellene maradniuk a gyerekeknek. Azonban az Anya hirtelen támadt párkapcsolata miatt (2014. ...hó ...nap  regisztrált egy társkeresőn, majd  ...hó ....nap találkozott jelenit:gi, partnerével --ezt az Anyától tudom) nem tért vissza B.országba (repülőjegye 20l4 aug.26-ra volt), pedig az év végéig több repülőút kifizetetten rögzítve lett a gyerekek és egyéb logisztikai okok miatt. Ezek azután a névre szóló repülöjegyek a kint reked holmik egy részének haza hozatalára lettek felhasználva. En két alkalommal, 2014 szeptemberben és decemberben jártam kint ez ügyben, egy-egy reptéri padokon éjszakázás beiktatásával. Mert így volt a legolcsóbb. 2014 október 23-i héten Anya is utazott hasonlóan előre vett repülőjeggyel, de vajmi kevés holmit sikerült haza száIlitani. Igaz titokban a barátja is kint volt. A 2014-es szilvesztert is hármasban a gyerekek osztalytársaiknál töltöttük, miután Anya november elején bejelentette, hogy máshol szilveszterezik. .Mi azért jót szánkóztunk csúszkáltunk 31-én a gyerekkel. Anya demonstratív módon megielent l-én ....-án, hogy vigye a gyerekeket, holott telefon alapjan tudta (GY1 és a házigazdák által), hogy minden rendben, és  együtt megyünk időben haza.
 A gyermekre vonatkozó adatokra visszatérve, az utóbbi két év hazai iskolakezdési csomagjainak kiadásait is én fedeztem. Az egyéb beszerzésekre esélyem sem volt, mert kapcsolatunk kezdetektőI az volt az Anya véleménye, hogy amit én veszek a gyerekeknek, az jó nem lehet. Mint ahogyan az Auchanban is csak ,,ipari hullladék" kapható. Ez ugyan nem akadályozta meg Anyát a SPAR-os és Auchanos leárazott termékek vásárlásában. A hűtő gyakorlatilag az általa vásárolt élelmiszerekkel volt tele, amely egy részét hétközben, de inkább a hétvégeken elvitt feldolgozva a barátjához-, vagy baráti összejövetelekre (rendszeresen franciasaláta és torta volt a hozzájarulása). Nekem kis dobozokban volt/van kb. két napi reggelire és vacsorára való élelem a tartósakon kívül. És még sorolhatnám. 
20l4-ben egy DrogeriMarkt-os akció keretében B.országból jött instrukciók/utasítások kérések alapján az összes budapesti és Budapest környéki üzletből több tizezer forint értékben vásaroltam fel gluténmentes kenyeret, amelyet lefagyasztva GY2 majdnem egy féléven át evett. Utána többször hoztam kenyeret az angyalfoldi gluténmentes üzletből. Az utóbbi években deriilt ki, hogy GY2 sajnálatos gluténérzékenysége anyai ágon öröklődött. 

A gyerekek elhelyezésére vonatkozóan : Meggyőződésem, hogy a gyermekeknek mindkét szülőjiikre egyformán szükségük van. Mindegyikre részben azonos, részben más okok miatt. 

Ezért közel azonos arányú gyerek elhelyezési, megosztott kapcsolattartási megoldást tartok a gyermekek szempontjából megfelelőnek Természetesen rugalmasan alkalmazkodva a gyermekek valós, ésszerű, életkori sajátságainak megfelelő igényeihez, elvárásukhoz. A gyerektartásdíj megállapítása : Sajnálatos módon az utóbbi másfél évben nincs rendszeres jövedelmem. Folyamatos állás és megbízások keresése ellenére nem találok munkát. Ez nagyrészt a pillanatnyi gazdasági he|yzetnek, a koromnak tudható be (63 éves vagyok, koromnak megfelelő egészségi állapottal). Az elmúlt lassan masfel évben (így 2015-ben is) a szintén ...ban lakó, külön háztartásban  élő édesanyámmal egymást segítve, és alkalmi bevételeimből élek. Naponta látogatom, rendszeresen segítek neki, bevásárolok számára, orvoshoz és szükség esetén kórházba viszem (sajnos az elmúlt másfél évben ötször volt hosszabb adott esetben műtét utáni kezelésen). Ezért nem tudok jövedelemigazolást beadni. Az elmúlt 2 évben több fejlesztési projektet indítottam, amely reményeim szerint még az idén beindul. Gyermektartás  megítélése esetén ezek figyelembevételét kérem ! 

Ideiglenes elhelyezési kérelem indoklása: Kijelentem, hogy nem fenyegettem meg életveszélyesen senkit. Amikor 2016.02.06_án meghiúsult hétvégi programomból 23 óra körül hazaértem, a kizárólagosan használt szobában a franciaágyamon az én fekvőhelyemen egy idegen ferfit találtam. (Hallgatólagos megállapodás volt, hogy egyikünk sem hoz senkit a családtagokon kívül a házamba előzetes egyeztetés nélkül! Ezt a gyerekek betartották az iskolatársak vonatkozásában is, hiszen gyakran előfordult, hogy az iskolatársak a házban aludtak, néha négy gyerek is. Ha nem fértek el, akkor GY2 velem aludt a franciaágyamon.

Felindulásomban szándékomban állt megijeszteni, azonban megkérdeztem tőle mit keres itt. Ugyanakkor felhívtam a 1l2-es segélyhívó számot (2016.x.x 23:12 körül), és hogy biztosan kijöjjenek a helyszínre, ezt mondtam: ,,Hazaérkezve egy idegen férfit találtam a házamban,  az ágyamban. Előbb felszólítsam, vagy előbb LŐJJEK?" Ezt az ilyenkor kötelező rendőrségi hangfelvétel és jegyzőkönyv igazolja. Igaz, ez félreértelmezhető, félrehallható volt. Hívásom közben az Anya szintén a 112_es szánrot hívhatta, valószínűleg az elmondását megközelítő tartalommal. Közben az idegen kiszállt az ágyból. Amikor azt kérdeztem tőle, hogy az Anyával miért nem költöznek össze, azt válaszolta, azon dolgozunk. Hogy megakadályozzam a  rendőrség megérkezése előtti eltávozását, elálltam az útját, és felemeltem a kezem. Anya valóban közénk állt (miközben mindketten a 112-es hívószámmal beszéltünk), és leverte a szemüvegemet, amely a padlón eltörött. Kartávolságba kerülve láttam, hogy a férfi....... (nem publikus). Sosem ütöttem meg embert, és főként nem tudnék egy gyengébbet bántani.

Ekkor jött át a másik szobából GY1,  aki még nem aludt, miután GY1  gyere, kiáltozva hívta. Lábamat az ajtó elé tettem, hogy ne tudjon bejönni, mert sem a szituáció, sem ..... nem  való egy l2 éves gyereknek. GY2 közben nem ébredt fel.
Az egész nem tarthatott tovább 3-5 percnél.
Ezek_ után elhagytam a szobát és a házat,hogy az idegen felöltözhessen, illetve a közben megérkező, .... helység másik végében lakó barátomat beengedjem,  akit kértem jöjjön át, hogy ne legyek tanú nélkül (nála beszélgettünk a megelőző 3 órában, kb. 8 órától).
Kint beszélgetve vártuk a hívásom után 20-25 perccel megérkező rendőröket , akikkel visszamentem a házba. Az  azonosításokat követően (az idegenre ez nem vonatkozott, mondván,  hogy az Anya barátja) a teraszon a cigarettázó rendőrökkel megvártuk, hogy az idegen összepakoljon ( megjegyezték, hogy ők hasonló szituációban nem viselkedtek volna ilyen visszafogottan)

Nagy meglepetésemre az GY2-t is felébresztve a legszükségesebb holmikat összepakolva a gyerekekkel jött ki.
En csak az idegen rendőrség által dokumentált távozásához ragaszkodtam.

A közben, Anya hívására kihívott rendőrök az utcán várakoztak a bent lévő kollégáikra.

A távozást követően két órán keresztül takarítottam a szobát és a házat.

Másnap, vasárnap és hétfő délután Anya elvitte a saját és a gyerekek személyes holmijainak döntő hányadát.

A csomagokat GY1 készítette össze, mert én nem vállaltam annak a kockázatát, hogy én érdemleges, hiteles tanúk jelenléte nélkül legyek az Anyával, mert az előzmények alapján a következő vád az ett volna ellenem, hogy megtámadom, erőszakoskodok vele.

Ez a 20l 6. x.x-i éjszaka valódi története.

Az hogy ki hogyan élte át (akarta átélni), az teljesen szubjektív.

Hogy helyesen cselekedtem,vagy nem, örök kérdés marad.

Szemet is hunyhattam volna az ügy felett, holott már korábbi hétvégék után visszamaradt  jelekből tudtam, hogy nem első esetről van szó.
De ez már akkora aljasság, és arcátlanság volt, hogy jobb volt tiszta vizet tölteni a pohárba.

Az agresszióra való hajlamomra csak annyit reagálnék, hogy valóban 2000 Szilveszterén egy, a rendezőkön számon kért, meghirdetett és kifizetett szolgáltatást reklamálva, a biztonságiak egyik túlbúzgó hátam mögött álló tagja leütött.  Erről látleletem, rendőrségi feljelentésem van. Szó sincs róla, hogy megtámadtam volna 6-8 kigyúrt biztonsági őrt. Az Anya természetesen nem csak ezt a forrást, hanem minden korábbi, elérhető partneremet megkereste információ gyűjtése miatt.
Mindenki konfliktuskerülő, békés embernek ismer.

Az Anya  az elmúlt több mint másfél évben szisztematikusan pszichológiai könyveket  olvasott (az utolsó hatot írásbeli kérésére nem régen csomagoltam össze elvitelre). A gyerekek szobájában járva az év elején az egyikbe belenéztem.  A könyvjelző a nárcisztikus személyiségzavaroknál volt elhelyezve.

Készséggel bármikor rendelkezésre állok egy mindkettőnket egyformán érintő, független
pszichológusi beszélgetés, tesztsorozat elé!
Az Anya 20l4 nyarán írásban közölte, hogy beszélni nem tud velem, ezért csak írásban
kommunikáljunk.
En tiszteletben tartottam, és tartom eme kívánságát és ez a mai napig is így történik.
A gyermek elhelyezési, vagyonmegosztási elképzelései pedig tárgyalrási alapnak sem
megfelelőek.

Gyűjtögetési hajlam:
Én gyerekkoromban azt tanultam, hogy ami javítható, azt meg kell javítani!
Ehhez anyagok és szerszámok sziikségesek. Semmi olyat nem gyűjtök, amiről tudom, hogy
nem lehet felhasználni, illetve csak olyat gyűjtök, amiről tudom mire lehet felhasználni.
Az nem fordulhat elő, hogy télen akár csak egy napra is fűtés, víz,villany, mosógép, napi
használatú eszközök stb. nélkül maradjon a ház.

Főként akkor nem, ha a jövedelmi források egyre csökkennek.
Marpedig alaposan csökkentek a megélhetési lehetőségek párhuzamosan nem csak GY2
születése miatt szükségessé vált házfelújításra felvett deviza-elszámolású kölcsön rendkívül
megnövekedett terhei miatt.

Egy családiházas élet másként működik (főként, ha félkész a ház),mintha az ember
,,bőröndlakó" lenne.
Mert a gyerekek (főként 20ll óta) a ,,bőröndlakó'életben nőttek fel.
Ugyanis B.országban nem nagyon lehetett több holmi, mint amennyi a  kisbuszba
belefért,lévén nem volt teljesn stabil tartózkodási hely. Ezt korábban sűrűn gyakoroltuk 1-2 hetes árubeszerző németországi útjaink alkalmával.

A tisztaságra nem reagálnék, mert ez ebben az esétben,,kényszerességi" kategória.
Hivatalos környezettanulmányról pedig nincs tudomásom,

,,Az Apa a gyermekkel rendkívül keveset foglalkozott"
Nyilván mindennel lehet több időt foglalkozni, mint amennyi realizálódott.
A fontossági sorrend is módosul annak megfelelően, ahogyan a külső kényszerítő
körülmények alakulnak.
Természetesen mindent lehet még jobban csinálni.
Igen, elváltam 1986-ban, majd végleg elköltöztem l996-ban a nagyobb gyerekeimtől,
akikkel azóta is megmaradt a bensőséges családi kapcsolatom, és a mai napig, és a jövőben
is bármikor bármilyen célból számíthatok rájuk. Es nem csak rájuk, hanem édesanyjukra,
a volt feleségemre is.


Örülök, hogy a nagyobb és kisebb gyermekeim között teljesen természetes, és harmonikus a
testvéri kapcsolat.

2007-2008-ban többek között egy ..... informatikai projektben dolgoztam.
A ház 2007 őszi felújítása alatt (szeptembertől karácsonyig) az Anya szüleinél laktunk egy
szobában. Rendszerint reggel hétre mentem ki a házhoz, délig a házfelújitását végeztem
(anyagbeszerzés, vésés/bontás, villanyszerelés parkettázás stb.), majd a helyszínen öltönybe
öltözve a .... központba a .. (esetleg a ..... kezdtem, és amint lehetett
mentem a házhoz), vagy ügyfélhez mentem. Az esti órákban vissza a házhoz levezetésként
még dolgozni. Ritkan kerültem ágyba éjfel előtt.

A szombatokat és a vasárnapokat természetesen reggeltől estig az építkezésen töltöttem.



Folyt.köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése