2016. november 2., szerda

Tárgyalás 1. jegyzőkönyve

A tárgyalás megnyitása után a bíróság megállapítja, hogy az idézettek megjelentek.


Felperes: Hét igazolást mutat be a peres időszakkal érintett jövedelmeiről azzal, hogy egy kivételével azok egy-egy példányban állnak most rendelkezésre.

Bírói kérdésre alperes: Nem hoztam jövedelemigazolást, mert nincs jövedelmem. Kimutatható jövedelmem nincs, amiről igazolást hozhatnék.

Bíró ismerteti a peres iratokat.

Felperes: Nem kaptam meg a 3. sorszám alatti alperesi ellenkérelmet. Mint ahogyan azt már a 6. sorszám alatti bejelentésben előadtam, a ......  címemre érkező küldeményekről nem kaptam értesítést az alperestől.

Alperes: Én nem kaptam értesítéseket arról, hogy a felperesnek küldeményei érkeztek. Nekem is a postán szóltak arról, hogy küldeményem van, és ezt vegyem át, nem vagyok mindig ott, ezen a címen.

Felperes: ...... egy kis település, postások ismernek, rendszeresen adok fel postát abban a hivatalban.

Alperes: A mostani postás egy éve van körülbelül.

Felperes: Az alperes nem vette át a birtokvédelmi ügyben sem a határozatot, nem vette át a gyámhivatali mediációs beszélgetésre szóló meghívót. Mindkettőt visszaküldték a postára, majd a feladónak.

Alperes: Igazolható, hogy én átvettem a birtokvédelmi idézést. A mediációs konzultációra vonatkozó  értesítéssel kapcsolatban azt tudom elmondani, hogy én egy keddi napon, amikor hazamentem, egy sajtcetlit találtam az asztalon, ami arra utalt, hogy az iskolának valami problémája van velem. Akkor engem hivatalosan megkerestek volna. A birtokvédelmi eljárás eredményeként a felperesnek szabad bejárása van a ..... ingatlanba, amit én biztosítok. Ha valamit bedobtak, ő is hozzá tudott férni.

Bírói kérdésre felperes:

A levélcímem a ........

 A bíró tájékoztatja a felperest, hogy az alperes részletes érdemi ellenkérelmének szabályszerű közlése a postai küldemény átvételével történik meg, annak felolvasását most a bíróság az idő rövidsége miatt mellőzi.

Felperes: Kérem, hogy a bíróság a két kiskorú gyermekünk feletti szülői felügyeleti jog teljes körű gyakorlására engem jogosítson fel. Kötelezze az alperest 2016. február 1. napjától kezdődően, minden hónapban gyermekenként 30.000 Ft határozott összegű gyermektartásdíj megfizetésére. Az azóta eltelt időben 5.000 Ft-ot kapott egyszer a kislányom egy iskolai táborra, valamint két nadrágot, és a fiamnak egy cipőt vett. Kérem, hogy a bíróság az alperes és a gyermekek közti kapcsolattartást felügyelettel rendelje el, amit a ..... családsegítőnél vállalnának is. A konkrét időtartamról és időpontokról azt tudom mondani, hogy nekem az is megfelel, ha heti kétszer találkozik a gyerekekkel, mert úgyis ...... járnak iskolába. Azért kérem a felügyelt kapcsolattartást, mert a gyermekek étkeztetése alperesnél nem megfelelő. Az nem gond, hogy nem tud főzni, de egy egyszemélyes háztartásban egy 200 L-es hűtőben felhalmozott több éves élelmiszerek mellett nem biztosított, hogy a gyermekek egészséges ételt kapjanak. Ha biztos lehetnék abban, hogy megfelelően étkezteti őket, akkor elvihetné, de mivel én ezt nem tudom ellenőrizni, ezért kérem a felügyelt kapcsolattartást. A mai napig rendszeresen ellenem hangolja a kislányt, vele írásos kapcsolatban van. Február hó y óta  óta május 21-én vitte el őket, egy szombati napon délután, illetve a fiam az alperes legnagyobb lánya születésnapjára ment el május 16-án délután. Olyan volt, hogy egy-egy percre oda ugrott a ...utcai ház elé. Olyan is volt, hogy kitett valamit a ház elé és utána telefonált, hogy ott volt és ott hagyott valamit. Kétszer, háromszor is előfordult az, hogy kértem, illetve javasoltam azt, hogy vigye el a fiamat, mert a lányom viszonylag önállóan dönt, és vele külön kapcsolatban van az alperes. Nem lett abból végül semmi, hogy én ezeket jeleztem, mert lemondta, vagy nem ért rá. Perköltség iránti igényem nincs alperessel szemben.


A bíró tájékoztatja a peres feleket, hogy a per tárgyi költségfeljegyzési joga folytán feljegyezett eljárási illeték 85.200 Ft, amelynek viseléséről legkésőbb az ügydöntő határozatában dönt a bíróság a pervesztesség, pernyertesség arányában. Egyezségkötés esetén az illeték mérséklésére van mód.

Alperes: Azt szeretném, hogy a gyerekeink 3 napot legyenek velem, 4 napot az édesanyjukkal egy hét viszonylatában, hiszen mindkettőnkre szükségük van. Közös szülői felügyeletet szeretnék tehát a gyermekek felett. Nálam az iskolához sokkal közelebb vannak, bár az összes személyes tárgyukat elszállította a felperes. A 200 L-es hűtőt nem a magam számára töltöttem tele, az, hogy az abban lévő dolgok nem kerültek felhasználásra, nem nekem róható fel. Tudom, hogy a felperes mindenről készített fotót. A számítógépemről is leszedett adatokat. A gyermekek étkeztetésében segít a nagylányom is, aki glutén mentes tésztát hoz többször nekem, hogy  GY2-nek tudjak miből készíteni. A katartikus február 6-i eseményeket követően nem akartam piszkálni a történteket, ezért nem próbálkoztam a kapcsolatfelvétellel. Próbáltam megvárni azt az időszakot, hogy megnyugodjanak.

A WhatsApp-on beszélek a kislányommal rendszeresen, például találkozót is beszéltünk meg, de keresztbe szervezés miatt nem jött létre, mert elmentek kávézni. Ami találkozás elmaradt GY2-vel l az azért történt, mert meg volt beszélve egy időpont. A felperes WhatsAppon tájékoztatott arról, hogy máshogy alakult a programjuk, ezért egy másik időpontban egy másik helyen, .....  átvehetem a fiamat. Ez azt jelentette volna utazással együtt, hogy nettó 1-1,5 órát lehettem volna vele, kiragadva abból a miliőből, amiben éppen volt. A felperes rám írt tegnap WhatsAppon, hogy GY2 szombaton szívesen lett volna velem kettőtől hétig, nekem azonban negyven éves évfolyam találkozóm van ..... -on, ahova leutazom. Én azt is felajánlottam például a felperesnek, hogy ha leszállnak ..... a vonatról, akkor a vasútállomásról elhozom magamhoz, és este beviszem őket. Hozzáteszem, hogy az elmúlt két évben is az volt a gyakorlat, hogy vagy a felperes, vagy én vittem ki őket a vonathoz. Ha a felperes tartaná el a gyermeket teljes mértékben, akkor 20-20.000 Ft-ot vállalnék teljesíteni a jelenlegi jövedelmi viszonyaim alapján. A februári elköltözéstől vállalnám a 20-20.000 Ft megfizetését. Abban az esetben, ha közös szülői felügyeletről születne döntés, akkor tartásdíjat arányos mértékben vállalnék fizetni ahhoz képest, hogy mennyit gondoskodik időben egyikünk, másikunk a gyerekeinkről. Amennyiben a felperessel élnének a gyerekek, akkor legalább minden második hétvégén szeretném velük a kapcsolatot tartani és az ünnepnapokon is egyeztetés szerint. Rugalmasan kezelhetnénk az eseteket, mert mindenki életében adódhatnak olyan helyzetek, amikor nem ér rá. 2015 őszén én kértem időpontot GY2 osztályfőnökétől egy beszélgetésre, majd másfél hónap múlva a két tanítóval le is ültem beszélgetni egy órát. Arról akartam őket meghallgatni, hogy látják GY2 állapotát, hogyan reagál a helyzetre, hogy egy fedél alatt éltünk felperessel, de óhatatlanok a súrlódások. Azt mondta a tanító néni, hogy volt egy-két alkalom, hogy elpityeredett, de nem lehet azt tudni, hogy pontosan miért, esetleg egy kudarc miatt. Ugyanezt terveztem GY1 osztályfőnökével is, csak aztán jöttek az események és ez nem történt meg. Február után is változó intenzitással zajlott az, hogy mennyi kapcsolat volt köztünk GY1-gyel. Nyilván az ő személyes élményeire is kíváncsi voltam arról, hogy az iskolai események, hogy zajlanak. Szülői levélből értesültem ilyenekről, de a gyerek véleményére voltam kíváncsi, érthető módon nem mentem el bizonyos eseményekre. Ilyen volt a farsang, amire felperes közölte, hogy ő a barátjával megy és közölte, hogy én is vigyem a barátnőmet. Nyilván egy ilyen cinikus megjegyzés után nem mentem el. GY2-vel legalább háromszor, négyszer is találkoztam. Ezek a találkozások úgy jöttek létre, hogy GY1-en  keresztül egyeztettem, a felperes ugyanis van, hogy letilt engem a WhatsAppról, telefonszáma is változott. Ő úgy áll hozzá, hogy a gyerekek döntsék el, hogy mit akarnak, de ez így nem járható, mert nyilván a felperes befolyásolja őket abban, legalábbis indirekt módon mindenképpen, hogy mit akarnak. Perköltség igényem nincs felperessel szemben.

Bírói kérdésre felperes:

Az alperes jelölje meg, hogy mi volt az a három-négy alkalom, amikor még hosszabb időre látta GY2-öt, mert az egy perces oda ugrások nem ilyennek számítanak. Én kapacitálom a gyerekeket, hogy találkozzanak az apjukkal, például, hogy amikor a lányom jelzi, hogy szeretne találkozni az apjával, akkor azt kapja vissza, hogy honnan tudja, hogy egy hét múlva mi lesz, ha meg egy-két nappal előre jelezzük a találkozást, az sem jó az alperesnek. Most én is dolgozom, így nehezebb megoldanom, de apukám segít a gyerekeimért a vonathoz menni ...... Az alperes nekem egyszer sem mondta ezt, hogy vállalná az értük menést a vonathoz. Az e-mail címem soha nem volt letiltva. Olyan volt, hogy átmenetileg letiltottam a Viberen vagy a WhatsApp-on, mert rendszeresen mindent úgy állított be, hogy minden az én hibám, mindenért én vagyok a felelős, így azért is, hogy a gyerekekkel nem tud találkozni. Ez egyáltalán nem igaz. Tudok a tanárnővel való megbeszélésről is, nagyon meglepődtem, mert a tanárnő azt mondta nekem, hogy az alperes arról kérdezte őt, hogy hogyan tudná helyrehozni velem alperes a kapcsolatát. Tudok arról hozni arról akár írásos véleményt is, hogy mióta elköltöztünk, azóta a gyerekek megnyugodtak. Patrik cserfesebb lett, Linda sem olyan zárkózott, mint korábban volt.

Bírói kérdésre alperes: Arról nem volt szó a tanárnővel, hogy én hogyan tudnám a felperessel való kapcsolatot visszaállítani, csak arról, hogy a kettőnk kommunikációján hogyan tudnának segíteni. Már csak azért sem beszélhettem erről, hiszen 2015 eleje óta barátnőm van. 2013/2014-ben lehetett az, hogy egy tanárnővel, aki egy osztálytárs édesanyja, leültem, hogy valóban hogyan lehetne rendezni a kapcsolatomat felperessel.

Bírói kérdésre felperes: Azért neveztem ideiglenes gyermekelhelyezés iránti kérelemnek a keresetemet, mert azt hittem, hogy akkor gyorsabban születik döntést az ügyben, hogy lezárul ez az ügy, mert akkor végül is ez egy rendőrségi eset volt és nem tudhattam, hogy meddig maradunk a ....utcán, ahol 8 nm-en, egy kis szobában lakunk hárman. Ezt a kérelmet tehát úgy módosítom, hogy véglegesen kérem a bíróságtól a szülői felügyeleti jog rendezését, a gyermektartásdíj megállapítását és a kapcsolattartás szabályozását.

Bírói kérdésre alperes: Abban az esetben, hogyha a közös szülői felügyelet nem maradhat fenn kettőnk között, akkor ahhoz mindenképpen ragaszkodom, hogy legalább kéthetente hétvégén, ünnepnapokon és a szünetek felében a gyerekekkel legyek. Felperes: A szüleim házában lakunk a gyerekekkel a .............. szám alatt. A négy hálószobából egyet használhatunk, mert a szüleim használnak egy-egy szobát, egy pedig édesapám műhelye, mert ő még dolgozik. Az épületben nappali, konyha, fürdőszoba, mivel többszintes a ház, mindhárom szinten van WC is. A házhoz kert is tartozik. Amikor én február 6-án éjszaka eljöttem a gyerekekkel, utána nem jutottunk vissza a holminkért, mert alperes kizárt minket. A birtokvédelmi határozat február 29-én született meg, de március közepéig húzódott. Az állítólagos üldözés azért történt, mert már a jegyző is attól tartott, hogy kényszerintézkedésre kerüljön sor, ami nagyon költséges. Végül valóban alperes átvette a határozatot, de ez húzódott. Azóta mi a házba bejuthatunk, de nem tudom onnan minden dolgunkat elhozni, mert olyan kis helyen vagyunk most.

Alperes: Csak raktárnak használja a felperes a házamat. Az elköltözésük után vasárnap és hétfőn a testvérével két autót telepakoltak és elvitték a dolgaikat. Jelenleg csak hagyatékból könyvek, egy szállításra összekészített emeletes ágy, egy komód, két matrac, egy rossz mosogatógép, vasalódeszka, hifi torony van nálam, vagyis amik a felperes kizárólagos tulajdonában vannak. Azzal, hogy bejár, apró bosszantó dolgok történnek, például fakanál eltűnik.

A bíróság rögzíti a peres felek személyi adatait.

 Alperes Édesanyjával kölcsönösen támogatják egymást anyagilag, közösen étkeznek. Az átlagos jövedelméről azt tudja elmondani, hogy az elmúlt hónapban 30-40 ezer Ft volt a jövedelme. Utoljára 2014 márciustól szeptemberig egy ismerős cégénél egy futárszolgálatnál volt alkalmazásban. Adóbevallást 2014/2015 évekre sem nyújtott be. Átlagos havi kiadása 25-30.000 Ft első házasságában elvált, jelenleg házas, de válófélben van feleségétől. Három nagykorú gyermek az első házasságából két kiskorú gyermeke van, a felperessel közös  A bíróság a mai tárgyalást elhalasztja, új határnapul ....  tűzi ki,  melyre a peres feleket a végzés kihirdetésével, személyes megjelenés kötelezettségével idézi. A bíróság felhívja a felperest, hogy 15 nap alatt három példányban csatolja az iratokhoz a mai tárgyaláson felmutatott jövedelemigazolásait, valamint a birtokvédelmi határozatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése